Glasertsen

Vanmiddag lekker met zijn viertjes naar een hobby rommelmarkt geweest. En het was er super leuk en gelukkig niet echt druk. Voor de kinderen was er een spingkussen en een glijbaan. Ook konden we er wat eten en drinken. En we konden zelfs een gratis broodje knakworst halen.

Echt een hobby rommelmarkt was het eigenlijk niet, maar we hebben wel een paar leuke dingen gezien. En ik was geloof het of niet even een lekkere crea spin. Je kon namelijk als je dat wou een workshop glasertsen doen. En natuurlijk kon ik het niet laten. Ik wilde dat natuurlijk zelf ook even proberen. Dus ik de stoute schoenen en gevraagd of ze ook een Egyptische Scarabee had. Nee dus, maar gelijk op internet gekeken voor een scarab. En ja hoor daar was een hele mooie.

Ik heb gekozen voor een scarabee met de zon en de verschillende maanfases. Mijn lief is ondertussen met de kids naar het spring kussen gegaan. En ik beef wachten tot het uit geprint was. De vrouw die me hielp heeft het allemaal klaar gemaakt en uit gelegd en toen kon ik zelf aan de slag.

Ik moest eerst de scarabee eerst op een windlicht plakken en daarna mocht ik met een hele mooie roze pasta gaan verven. En toen was het wachten geblazen. Oke, 1 tot 5 minuten, maar dat vond ik te lang. Dus ben ik naar mijn 3 schatten gegaan en zijn we nog even verder over de rommelmarkt gegaan. En niet te vergeten een heerlijk broodje knakworst gegeten. Daarna zijn we weer terug gegaan naar mijn windlicht en mocht ik haar gaan schoonmaken. De pasta moest er helemaal van af en daarna ook het voorbeeld eraf.

En toen was ze klaar. En ze echt heel erg mooi geworden. Toen ik zo bezig was met plakken en smeren, kwamen er af en toe mensen kijken. En volgens mij is het (helaas) ook bij kijken gebleven. Maar ze is echt heel mooi geworden, ik ben er ook heel erg blij mee. En misschien ga ik haar ook gebruiken als een soort van wierook brander, als dat tenminste kan.

En hier is ze dan. Mijn eigen mooie scarabee windlicht.

Eerst het voorbeeld erop geplakt. Dat was al lastig.
IMG_5293

Hier zit de pasta er net op. De pasta brand het eerst laagje van het glas. Nu 1 tot 5 minuten wachten.
IMG_5294

En klaar is Scarab. Is het geen plaatje geworden. Ik ben er heel blij mee. Het was het geld meer dan waard. Voor de mensen die de prijs wilt weten, 4,50 Euro + 50 cent extra voor het plaatje dat ze moest zoeken. 
IMG_5295

Voor meer info over het glasertsen, kijk gerust eens op haar site en facebook.

Em hotep,

Arach

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie